Tuesday 8 March 2011

Kan Cheong la lu mat

Ada sorang fund manager ni,
tak tau la dia ni pe'el jenis apa...
Aku namakan aja pe'el dia ni pe'el yoyoo....
kejap suara turun kejap naik berapa ribu desibel...
dulu-dulu bila aku cakap ngan dia ok ok je la...
mungkin sebab dulu aku budak baru kowt...
chemistry belum tercipta lagi..
dan aku pon tak ada modal sangat nak berborak...
tapi setelah 3 tahun lebih aku kerja sini...
aku dah mula jadi peramah sikit..sikit je laaa dulu kan...
kalau keje dah 6 tahun baru la boleh peramah banyak sikit..
haishh prinsip apa yg ko pakai ni cik zy....huhuuhuuu

ok... berbalik semula pasal stori mengumpat encik fund manager sorang ni.
sejak dua menjak ni aku rasa dia ada sindrom pms laaa...
asek nak marah je..nak tinggikan suara jer...adeh...
bukan salah aku pon sebenarnya...
asal aku nak bagi report kat dia je dia hilang....asal dia hilang je aku nak kasi report kat dia....huhu.....
Fund manager yg lain2 aku selamat kasi...dia sorang je aku asek tertinggal....
Bila dia dapat report yang terlewat sampai tu...
Mulalah dia nak tunjuk garang ngan aku...
Dia siap perli lagi kat aku dengan nada garangnya macam Atok Singa ...
'MARKET NAK TUTUP DAH, TAKYAH LA KASI REPORT TU...'
Caiiittttt......macam la aku takut sangat kan.....tak takut ponn....ngehehehee...
aku yang tak puas ati ni pon jawab la balik....
'DAH ORANG TU ASEK HILANGKAN DIRI JE, CAMANE SAYA NAK KASI...'
Pandai tak saya menjawab ...hehehhehee...pandaikan ...

Pagi-pagi buta arini pon aku kena lagi sejibik....
Seawal pkul 10 pg aku dah turun pass report...
Sampai je kat tempat Encik-Fund-Manager-yang-garang-mengalahkan-singa-tu terus aku kena sound...
'AWAK TAK PAYAH BAGI LA REPORT NI KAT SAYA'
Caitttt...lagi dan lagi....
'TAKNAK TAKPE SAYA DENGAN SUKA HATI NYA BOLEH BUANG JE REPORT NI,'
Wah....dalam hatiku tak sangka aku bakal berkata-kata sedemikian rupe....
Dan rupa-rupanya kata-kataku tak berakhir lagi disitu....
'APSAL GARANG SANGAT NI, PAGI-PAGI BUTA DAH GARANG SEMACAM...POTONG STIM LA ORANG YANG SEMANGAT NAK KEJE...'
dan aku pon berlalu pergi.....


Just sharing....

No comments:

Post a Comment