Saturday 8 February 2014

Episod 2: Pembatalan ahli Worldventures

Sambungan Dari Episod 1 ~ Itsy Bitsy Itchy Typie Hand~: Kisahku dan WorldVentures Episod 1

Disebabkan si tukang promote Worldventures ni sangat pandai dalam taktik taktik untuk close the deal...si tukang promote ni sangat bijak pengaruh saya untuk join ok...
dan masa itu juga saya sangat dikaburi dengan segala macam kehebatan yang ditawarkan oleh WorldVentures ni........dan saya akui juga sebenarnya product mereka ini ada jugak yang best especially www.rovia.com & rateshrinker.....

tanpa diberi peluang untuk saya balik rumah dan fikir dulu untuk daftar (hasil taktik tukang promote yang bijak psycho pelanggan...huhu)....makanya....saya telah pon daftar dan buat pembayaran menggunakan kad kredit....segala-galanya melalui proses online.... dalam masa 5 minit je urusan pendaftaran dah selesai...dgn syarat internet laju laa........

bukannya murah....mahal ok...pendaftaran USD 298 = RM 1000.... monthly USD66= RM220...
(monthly payment yang kita buat ini boleh di waived dengan syarat kita berjaya daftarkan 4 org ..dan mereka perlu aktif...biasala MLM kalo tak kena cari org tak sah....)
dan segala payment yang kita buat ni WorldVentures akan tukarkannya dalam bentuk points ...points ini kita hanya boleh tebus untuk pakej DreamLifeTrips (pakej ground arrangement  hotel 4-5 bintang) yang telah WorldVentures susun untuk ahlinya SAHAJA (nak bawak org lain kena bayar sendiri)..... points tu pulak hanya valid setahun SAHAJA....
Selepas jadi ahli.......selain dapat points untuk pakej DreamLifeTrips kita dah boleh access ke www.rovia.com  & RateShrinker...

Setelah habis temujanji...saya pon balik rumah dan dengan pantas membuat penilaian ROI(return of investment) ... formula yang saya guna ...hanya formula congak mencongak sahaja....hehehhe..
tujuannya saya nak tahu berbaloi ke tak bayar mahai mahai ni....lagipun saya ni bukan orang kaya....

First step yang saya buat...saya tengok pakej pakej DreamLifeTrips yang ditawarkan.....ini penting sebab bayaran duit yang kita buat ini kan ditukar kepada points untuk redeem DreamLifeTrips. Daan pilihannya sangat mengecewakan saya....kebanyakkan tempat jauh jauh.....USA...Carribean ..Greece..... yang jadi pilihan hati saya Bali, Hanoi & Chiang Mai.....tapi yang tak best dia bagi syarat hanya boleh gunakan 50-100 points sahaja...... whatss..?!!!! INI TIDAK ADIL..!!!

Nak harapkan return dari www.rovia.com & RateShrinker.. ???? saya ni bukannya tetiap minggu gi cuti dok hotel......memang tak laa kan....

Dengan pantas saya Google "WorldVentures cancellation " ....lagi baik saya tanya pakcik Google dari saya tanya si tukang promote tu.....Alhamdulillah saya jumpa hasil carian....katanya  syarat pulangan penuh wang pendaftaran jika pembatalan dibuat dalam masa 14 hari....fuh lega.....lega sebab belum lepas 14 hari lagi...





Dengan pantas saya call mereka untuk pembatalan....guna nombor tertera di bawah



Alhamdulillah ...dalam masa 3 hari kredit kad saya telah dikreditkan balik dengan amount pendaftaran tu..... :)

**(lain kali kalu suspect ada orang nak promote MLM ....confirm  saya tak mau bawak kredit kad dalam purse...bawak RM 10 je...


Just sharing....

22 comments:

  1. hai akk..sy nk tanya sy da join bnda ni...mcm mana sy nak refund ea...sy call x dapat la..mcm mana ea? boleh tolong

    ReplyDelete
  2. kita cuma boleh dapat refund kalau kita membuat pembatalan dalam masa 14 hari dari tarikh pendaftaran....
    nombor tu nombor oversea....kena dail +6531584521 ....
    kalau tak pun cuba try email
    asiasupport@worldventures.com

    ReplyDelete
  3. mat salleh pun ckp bisnes ni agak menipu sikit. saya dah jenuh dipujuk2 geng2 satu ofis. tak mau lah.. skrg saya join UFUN CLUB.. dah berapa byk sy dpt, saya jual token je ikut pasaran saham. kalau ASB setahun sekali je dpt dividen tu pun 8%, UFUN ni satu tahun leh 2-3 kali ikut company punya policy. yg penting, kita tak boleh korek habis dan saham kita berganda2 ... sapa nak jadi jutawan jangan gatal2 jual token, biarkan beranak pinak, dlm 2 tahun dah dapat dah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ufun plak dah...
      x pe la terima kasih....
      baik sy uruskan fund fund kat company ni lg baik....huhu

      Delete
    2. U fun lg lah haram jadah nyer penipu

      Delete
    3. Ufun
      Lagi lah haram jadah

      Delete
  4. alhamdulillah
    sebab duit refund dh dapat dalam masa 3 hari sahaja.. ini menunjukkan world ventures ini sangat professional dan tidak membuang masa terus refund kepada ahli baru yg tidak berpuas hati dan tidak berkeupayaan untuk meneruskan kerjaya ddidalam world ventures...

    dalam pemerhatian saya si tukang promote jelas menerangkan bahawa situkang dengar mesti membawa 4 orang untuk mengecualikan si tukang dengar dari membayar yuran bulanan tersebut... dan dari analisa saya kira bertuah lah bayar seribu dah boleh dapat fasiliti percutian murah .. di sini dikatakan tidak adil kerana tempat2 yg ditawarkan adalah tempat tempat jauh... ini mungkin tidak adil bg yg nak pegi dekat tapi adilkah pula kepada ahli yg sememang nak jauh jauh..
    mengenai dengan points yg diberi tersebut memang terdapat pakej pakej yg boleh digunakan terus sehingga 200 dan 600 points... cuma mungkin bukan pilihan si tukang dengar..
    sekarang kita buat contoh kalau kita masuk kelab kelab seperti.. golf seperti gimnasium dan sewaktu dengan nya.. semua kelab2 di atas hanya boleh digunakan oleh ahli keluarga sahaja seperti gimnasium juga hanya ahli sahaja boleh menggunakan nya..

    dan tetap mereka dengan rela membayar yuran bulanan seperti yg dah termaktub dalam syarat walaupun ada masanya mereka tidak ke gimnasium itu dalam sebulan..

    jadi kalaulah sesebuah kelab tersebut membenarkan seorang ahli membawa semua kawan kawan mereka menggunakan tanpa bayar... bankrap lah kelab tu,,, satu orang bayar satu opis mau pakai..
    mungkin si tukang dengar tidak pernah pernah join mana mana kelab sebab itulah dia nak bawak satu kampung...
    saya menulis bukanlah apa cuma nak gelak bila tengok komen orang yg sentiasa tidak berpuashati dengan sesuatu perkara itu bila tidak mengikut tekak mereka..
    seperti bila orang lain meniaga burger boleh laku.. dia jual burger tak laku.. dia salahkan orang dan cakap orang bomohkan dia....
    ini lah mentaliti melayu...

    bagi saya.. saya bertrima kaseh pada si tukang promote yg promote saya world world ventures.. kalau tidak disebab kan si promote yg licik dan pandai berkata kata tadi maka tidak lah dapat saya merasa pendapatan bulanan rm 10 000 sekarang

    ReplyDelete
    Replies
    1. baru dpt 10k....dah riak lain macam....huhu...setiap individu punya pilihan & personaliti berbeza....stiap orang pon ada hak memilih..tapi saya memilih untuk tak sertai worldventures atas sbb tettentu spt tertulis....dan awak pon telah memilih hak awak untuk join worldventures....i dont say semua nya buruk tentang worldventures......and by the way.....saya ada membership gym.....dan gym saya benarkan saya membawa kawan sekali secara percuma utk temankan sy bersenam....

      Delete
    2. Memang lah dapat selagi ada kutu berahak nak jadi kambing hitam bg duit kat upline
      Pyramic skim le n
      Bertopengkan service
      Cittt podah

      Delete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. Alamak..sy pun dh terjebak la plak..adoii..npe lah sy tk search dlu...katenye bukan MLM..boleh cancel ke? Perlu bgth dgn tkg promot tak? Hehe

    ReplyDelete
  7. Boleh je nak cancel....Aritu saya cancel tak bg tau pun tukang promote....hee....2 hari lepas cancel baru bgtau

    ReplyDelete
  8. Ooo..yeke..contohnye sy cancel sendiri..camne mereka nk refund duit rm1000 sy tu ek? Sbb sy tk pki kad kredit pun...camne cara cancel? Juz call atau emel je? Sy bru receive ewallet n points 298 tu..cmne ley terjebk ni..uwawa..

    ReplyDelete
  9. Aritu saya call untuk cancel....
    Dalam term & condition kite cuma boleh refund jika kita buat cancellation dalam masa 2 minggu lepas kita daftar...kalo dah lebih x de refund rasanya....
    Kalo x pakai kredit kad MUNGKIN depa kasi cheque / bank in kot...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sis..boleh tak awk whatsapp/msg sy 013-3574472..sy nk tnye sikit ttg cancellation ni..boleh yer..

      Delete
  10. Sis..nnti bg no phone yg awk call tu yer..sy crik kt internet tk jmpe pun..sy nk try call..

    ReplyDelete

  11. .
    nombor tu nombor oversea....kena dail +6531584521
    Tapi x tau la wujud ke x no tu....harap2 ujud lg la... ....
    kalau tak pun cuba try email
    asiasupport@worldventures.com

    ReplyDelete
  12. nombor tu ialah nombor singapore

    ReplyDelete
  13. salam encik si penulis blog, maaf saya mencelah. saya nk terangkan kelebihan dreamtrips kpd semua pembaca. 1) berkenaan pakej asia yg tiada dlm senarai. utk pengetahuan, pakej dreamtrips kami akan direnew setiap minggu hari isnin so kalu kata mggu ni tiada pakej asia, mgkin boleh tggu mggu depan utk pakej baru masuk. termasuk malaysia, lebih dari 1000 pakej di sediakan setiap tahun ke seluruh dunia. 2) ttg points. nilai points ada dari serendah 25 points sehingga 1000 points untuk ditebus, bergantung kpd harga pakej. encik boleh deduct points tersebut dari harga sebenar pakej sbb nilai points sama dgn nilai wang cth : harga pakej $299, dan points yg boleh diredeem ialah 75 points, jadi encik hanya perlu mmbayar $ 224. bukan ke itu pn 1 penjimatan? 3) adakah encik rasa xberbaloi kalu mnjadi ahli, encik layak utk ke europe dgn hanya harga serendah 299 dolar utk pakej 4h3m all in one for ground pakej? offer kami termasuk makan penginapan 5* trip aktiviti airport transfer dan kdg2 ada pakej yg berikan kredit utk dibelanjakan di hotel. xberbaloi ke? dan janji kami juga, kalu encik boleh dpt harga lebih murah dari harga kami, kami refund dan taja percutian encik. 4) ttg MLM, kalu encik xmahu cari 4 org, xapa, tiada masalah lgsung. encik bayar $49 tu sbg simpanan percutian encik. mcm insurans pon, ada tempoh matangnya. samalah dgn DT, tempoh matang kami adalah setahun dan selepas itu, encik boleh gunakn points tersebut utk redeem ke tmpat percutian yg encik nk pergi. kalu dh rasa bosan nk bayar, terminate shj, dan gunakan apa yg encik simpan tu utk ke vacation pilihan encik, tiada masalah lgsg. mohon encik fahamkan dlu produk sebelum encik bercerita keburukan produk. apa yg saya baca, penulisan encik tidak 100% betul. org baca dan memberi tanggapan negatif terhadap WV sedangkan apa yg encik tulis bukan lah sebenarnya yg kami tawarkan. kalu x percaya, boleh dtg ke ofis utk lihat presentation kami. mohon maaf kalu terkasar bahasa

    ReplyDelete
  14. Sama je gan ufun
    Bezanya token gan point
    Sikap silap hampa n tokey yg sama

    ReplyDelete
  15. Hi boleh saya Tahu kamu dapat balik out suit dalam masa 3hari? It's duit masuk dalam account kamu?

    ReplyDelete