Friday 3 September 2010

Puasa tahun ini adalah sangat sedih....

Puasa tahun ni adalah sangat sedih bagi ku.....mana nye tak...? setakat pada hari ini takde dalam sehari pon aku pergi masjid buat sembahyang teraweh.....tak macam tahun2 sudah...paling koman pon sehari aku akan ke masjid buat teraweh....pastu solat yang wajib pon ada yang bocor especially time pagi2 tu.......nauzubillah...tak tau la apa nak jadi....tapi puasa tahun ni aku agak down..... struggling my very best to keep my mood up....trying my best untuk kluar dari gelora depresi ni.....

Puasa menyebabkan badan aku keletihan and kekurangan zat.....menyebabkan aku selalu letih dan mengantuk which will add up the depression in me yang telah sekian lama exist....
sistem pencernaan badan pon agak kurang active pada masa ni...so ia menambahkan tekanan dari dalam tubuhku sendiri...iyolah...bahan kumuh yg bertoksid tak dapat dipunggahkan dari pada badan sekerap biasa.... so ia boleh effect mood kejap....

Puasa tahun ni jugak aku selalu rasa dizzy-dizzy....mungkinkah itu hypo atau tekanan darah rendah ? aku pun kurang pasti laa...tak pulak aku pegi doctor tanyakan benda ni....

Lagi satu....aku rindu sangat nak pergi jogging, swimming dan pergi gym.....aku kalau tak buat benda tu memang akan cepat down & otak akan selalu berfikiran negative jer......

Korang jangan ingat pulak aku buat entri ni sebab dah tak sabar2 nak raya eikkk....huhu....persiapan raya aku tak de ape sangat pon....baru beli kuih jer.....baju aku ingat nak recycle last year je...tapi mak aku dah sound suruh beli barang sehelai.....haha.....tapi tak shopping lagi ni...bila la aku nak pi shopping baju raya aku ni....ade sesape nak temankan tak ?


Just sharing....

2 comments:

  1. Sabo je la Zy...bln pose ni mmg byk dugaan...

    Dah shopping baju raya ke? Heh~

    ReplyDelete
  2. itu la...
    memang puase Allah nak uji kesabaran kite...

    Dah !...tahun ni kaler pink....

    ReplyDelete