Thursday 9 September 2010

3 hari yang stress 1 hari yang down

4 hari saya tak berblog...
Sebabnya inilah...
3 hari yang stress 1 hari yg down...
Hari pertama....
Kiki punya kes....
Tak tau pe nak jadi ngan sepupu sorang ni dah berbuih kot nasihat ...
Dah 2-3 kali la mamat ni merajuk sebab kena sound baik punya dengan saya...
Tapi tak makan saman betol budak sorang ni....
Masih suka buat barang orang macam barang sendiri...
Memang patut pun ada sedara mara yg tak berapa nak berkenan dengan perangai awak tu....
Hari kedua...
Angah punya kes...
Makcik ku yang sorang ni memang terkenal dengan perangai keras batu diktator versi perempuan....
Walaupun sakit...perangai diktatornya tetap tak berubah...Kuat mengarah orang...
Kesian saya tengok mak dan atok terkial-kial melayan dia...
Saya siap 'sound' tapi versi kurang laser kat makcik ni, kenapa dia asyik suruh orang je kenapa tak buat sendiri, cuba la exercisekan tangan tu sikit ..?
Hari ketiga...
Ini angin badai akibat fiil Kiki terkena tempias kat si Capik...
Dengan tak semena-mena dia pon di sound oleh saya sebab tak pakai kereta sendiri nak jugak pakai kereta adik saya....
mentang-mentang kereta adik lagi cantik dari kete dia....dia nak pakai yang cantik jer....
Ha ko...amek ko kene sound tepek ngan saya....
Hari keempat...
Ada sorang bos ni...dulu sama keje kat UAL...pastu ntah camana dia pun join jugak kat PMB ni...
so memang boleh la borak ngan dia ni sebab selalu kena passkan report kat dia...
tapi tak tau apa angin bos hari ni....terlebih teruja nak sambut raya kot...
'Ter' bertembung kat depan pintu lift...tak pasal-pasal dia tegur....aiks asik jumpe u je hari ni.... u ikut i ke...? Ni dah kes sexual harassment ni....
Aduyai...terkedu ke tak terkedu cik dengar dia cakap camtu.... aku yang cukup pakai bertudung litup kat department tu dikatakan cenggitu....ramai lagi aweks amoi kat investment lagi sexy gaban tapi aku yg jadi mangsa serangan dia....? Perghhhh.....kot ye nak bergurau tu pakai la penapis dulu...

Saya ni jenis tak reti 'sound' orang & takut nak sound orang ....ketiga-tiga hari itu yang saya sound orang terasa seksa sangat... smpai badan sendiri jadi stress...jadi sakit-sakit....mula-mula rasa sakit hati sebab geram....pastu bila dah sound orang tu....rasa sakit-sakit sebab terasa bersalah pulak.....mmmm....camana ek nak sound orang tanpa rasa bersalah.... boleh tolong ajarkan... ?


Just sharing....

No comments:

Post a Comment