Wednesday 11 August 2010

Limau + Susu Kambing = ?

Dua hari sebelum puasa beli 2 biji buah limau.... RM 1.30 sebiji tuh....tak hengaat....di import khas dari Afrika Selatan...
Sesampai je kat rumah terus potong limau tu sebab tak sabar-sabar nak makan buah limau ...mmm manis rasenya....
Hampir sebijik saya makan sorang-sorang, langsung tak ingat nak pelawa kat orang keliling saya & tetiba jadi kedekut akibat pekena buah limau Afrika.
Sebelum tidur...teringin nak minum milo campur susu....cari kat dapur tak jumpa pulak susu....yang ade paket susu kambing HiGoat kepunyaan emak...mmm boleh la tu....saya pun buat la minuman di mana bahan-bahannya adalah sesudu besar serbuk milo tambah sepaket susu kambing HiGoat....sedap, siap ada buih-buih halus dalam secawan milo susu kambung ciptaan saya tu...
Selepas minum milo saya terus masuk bilik tidur...... Pukul 4 pagi saya terjaga, sebab sakit perut tak terkata terus berlari pecut masuk toilet.......Pkul 5 pagi pon terjaga lagi,buat pusingan kedua dalam toilet....
Ha... padan muka saya....memang tau sejak azali tak boleh minum susu sekali makan dengan buah limau atau benda yang masam atau pedas.....gerenti perut meragam punye......(but look at the bright side: salah satu taktik utk dpt MC) hehe...tapi keesokannya saya bekerja macam biasa je & makan kfc lagi tu for lunch walaupun perut belum pulih sepenuhnya....Sehinggalah ke hari ini perut saya masih meragam tapi Alhamdulillah saya masih dapat puasa sepenuhnya dalam keadaan perut yang tak berapa nak sihat....

Just sharing....

No comments:

Post a Comment