Tuesday 10 August 2010

Gediks sebelum Ramadhan

Lunch tadi menggedik dengan Chong.... Ajak Chong Ching Chong makan kat luar....selalunya kami makan dekat dalam bangunan ofis jer....jarang makan kat luar....tapi disebabkan esok nak puasa teringin pulak nak makan KFC...Chong yang jadik mangsa, dia bukannya sambut puasa pun...Saya pon terkejut jugak bila si Chong Ching Chong setuju nak drive & temankan pergi makan kat KFC....selalunya dia ni kalau di ajak makan kat luar bukan men liat lagi...mungkin dia kesian tengok muka saya yang sangat desperate nak makan KFC kot...
Bersyukur ada ofis mate macam Chong ni....kadang-kadang tengok muka dia pon saya dah boleh senyum....belum lagi kalau tengok dia berjalan....apatah lagi bila dia mengeluarkan ayat skema bahasa Melayu klasik yg dilontarkan ketika bercakap dengan saya....
Antara ayatnya yang tak boleh blah....
'I nak pergi pungut awek' --> sekarang dah upgrade 'I nak pergi pungut bini'
'Hari ini tanggal berapa ?'
'Habis kotor i punya celana'
Kadang-kadang bila pukul 4 petang, saya masih khusyuk buat kerja sampai hampir terlupa nak solat Zuhur...dia datang tempat saya 'Eh Zy, u tak pergi sembahyang ke ?' . Sentap ke tak tersentap bila orang macam Chong mengingatkan kita untuk bersolat ?

Salam Ramadhan Almubarak semua, semoga sama-sama dapat memperbanyakkan amal dan takwa....

Just sharing....

No comments:

Post a Comment