Monday 12 September 2011

kuih bulan dari baker's cottage


Sejak seminggu 2 minggu ni kat ofis saya banyak naauu kuih bulan...
depa2 ni semua dapat free aja....orang kasik sempena pesta kuih bulan kot...agaknya laaa
tapi yang tak syioknya kuih2 bulan yang depa dapat smuanya bukan dari restoran yang halal...
so saya hanya mampu tengok dan ngangaaa mulut jer laaaa....sambil air liur menjejehhh....
saya suka gak makan kuih bulan....bila musim kuih bulan tiba saya pasti akan nak rasa walau sepotong je....utk lepaskan gian di hati...my personal favourite is lotus seed with single yolk...

akhir nye setelah 3-4 hari dok nganga jer tengok orang makan...
akhirnya ada sorang fund manager yang baik hati telah mengongsikan kuih bulan halal yang dia dapat dengan saya.....sangat terharu okeehhh....
dia beri saya 2 bijik...satu yang tradisional punye single yolk yang satu lagi mint hazelnut truffle...haaa yang nama pelik ni sangat pelik rasanyaa....1st time saya makan kuih bulan yang ada skin warna hijau diperbuat daripada mint... walaupun pelik tapi sedap especially hazelnut truffle yang ada kat tengah2 tu....

kuih bulan dr baker's cottage
Just sharing....

No comments:

Post a Comment