Tuesday 27 September 2011

Alert ! PBEbank Fraud Email

Silalah berhati-hati ye...
sejak 2 menjak ni kami staff2 di public mutual menerima email sebegini

alamat email dari cs.care@publicbank.com.my
message yg nenyuruh kami update profile..
sya hampir terpedaya sebab email ini di hantar kepada alamat office saya
selalu email office saya spam akan diblock ntah macamana kali ni boleh terlepas..
orang ini memang sangat bijak sebab email fraud ini dihantar ketika staff2 PMB gaji tengah masyyuukk...
korang bayangkan laaa berapa banyak depa boleh curik time2 gaji tengah masyukkk...
huuu bijak kan penjahat ini....



dan gambar berikutnya adalah link yang dipaparkan..
Sejibik hokayy dengan web Pbebank
saya dah hampir nak taip user name dan password saya bila tetiba saya ternampak url di atas tu ada sesuatu yg tak kena......
Alhamdulillah .....buat masa skrang masih selamat...sbb saya dgn pantas telah menukar password saya


Just sharing....

No comments:

Post a Comment