Tuesday 30 November 2010

fizikal vs mental

dua perkara yang berbeza tapi sangat berkait rapat antara satu sama lain..
kalau mental tak kuat....badan senang sakit contohnya sakit kepala , sakit sendi....
kalau badan asyik sakit-sakit...lama kelamaan mental akan mula tergugat...

kes aku pulak....
these couple of years aku try menguatkan mental aku melawan anxiety disorder...
aku redah je walaupun sebenarnya aku berada dalam ketakutan pada masa itu...
aku ignore ...aku buat dunno...
dan aku berjaya kurangkan bilangan panic attack yang selalu aku alami...
tapi percubaan aku melawan secara psikologi, takes a toll on my physical well being...
aku perasan, aku makin kerap sakit kepala, aku makin kerap sakit sendi...
walaupun aku ada berjumpa physician mengadu hal sakit fizikalku...
tp jawapannya tak memuaskan hatiku...
so...aku amek keputusan untuk berjumpa psychiatrist...
dan seperti jangkaanku....
psychiatrist kata your anxiety disorder have shown its physical manifestation on your body...
thats why awak kerap rasa sakit....

dan dari saat inilah bermula kembali era lexapro dalam hidupku...
tapi kali ini banyak sgt side effect nya...
loya, cirit birit dan sakit kepala yg makin menjadi-jadi..
cepatla tiba next appoinment...



Just sharing....

No comments:

Post a Comment