Friday 16 April 2010

Shukur Ahmad

Shukor... tak ingat ejaan yg betul macam mana.errr. ekceli it's Shukur... eh!dah jumpe dia kat fb... baru je lg, tak smpai 5 minit cari trus terjumpe...dah send friend request......wat a coincidence..

Masa tengok cete Twillight yg part Bella& Edward dlm lab biologi tu, rase mcm ala2 romantik gitew...dan tetibe2 otakku ligat berfikir....pernah tak aku dpt lab partner opposite sex yg dok berdua2 je .... ting...!! memang ada..!!! nama Shukur muncul dalam ingatanku.... sepanjang berkawan dngannya walaupun hanya sempat setahun.... he's a sweet guy indeed....baik orangnya.. dari pontian Johor tak salah aku....sekampung ngan si capik....

kami jadi lab partner masa waktu Fizik Asasi Sains Hayat... Shukur group D2 ... satu group ngan Ellina...aku plak D1... tapi group D1,D2, D3 akan combine dalam sesi yg melibatkan ujikaji dalam makmal....dan ntah macm mane aku tak tau kami bleh terjadi lab partner.... tak dapat aku bayangkan betapa malangnya nasib Shukur dapat partner yg sungguh pemalas macam aku....most of the time Shukur yg banyak buat kerja, aku tukang tengok je kot...masa blaja kat UM aku memang terkenal dengan pemalas, kaki last minit study dan suke tiru kerja org...haishhhh... tapi skrang aku dah tobat nasuha....buat kerja tip top, bos pon sayang kat aku...!

lagi satu memori yg aku tak bleh lupa pasal Shukur bile aku pegang payung atau aku dipayungkan di dalam hari hujan secara berduan-duaan dgn seseorang lelaki baik kawan mahupun lawan ....dia member lelaki partama yg pernah aku share payung bersama2 ..dah la zaman tu aku ni jenis agak malu orangnya....dan aku rase sungguhlah sangat malu pada waktu itu bile dipayungkan oleh Shukur... hahaha...

dan rafidi plak member lelaki pertama yg aku tumpang motor dia... tu pon kerna terpaksa & dipaksa oleh Ellina....aiks aku ni nk wat statistik lelaki pertama ke atau cete pasal Shukur ? off topic kejap...

lepas habis Asasi kami mmbawa haluan masing...mulai saat itu aku dah tak pernah nampak Shukur dah... aku dengar dia amek medic dan aku amek Computer Science...aku slalu jugak lepak kat Kolej 6 (kolej budak medic) sbb ramai kawan....even aku pernah sewa bilik kat 6th masa semester khas.. dan aku slalu study kat library medic tu....tapi tak pernah pulak nampak kelibat Shukur... ade jugak aku tanye Aishah pasal Shukur.. tp tak berpeluang nak terserempak...

dan baru sebentar tadi.. aku ternampak gambor Shukur di fb....memang lain sungguh...agak berisi dan dah pakai cermin mata....dulu dia kurus tinggi dan tak pakai spek...mungkin pasal muka Shukur agak lain tak seperti zaman Asasi sebabkan aku tak cam dia semasa melepak kat 6th dulu... ? dan aku rase kalo ditakdirkan suatu hari aku pergi klinik dia mesti aku tak kenal mukenye, unless jika dia perkenalkan diri dia dulu & dia ingat muka aku lagilah..

dan aku harap Shukur Ahmad yg aku jumpe dalam fb melalui fb Aishah tu betullah Shukur yg kukenali dulu......kalau tidak....salah orang la jawabnye..huhu..dan aku harap dia terima la permintaan menjadi kawan kat fb tu....walaupun aku rase harapan sungguh tipis untuk dia ingat lagi aku ni sape....sekurang-kurangnye aku dah mencube...:)

No comments:

Post a Comment