Tuesday 21 April 2015

populariti murahan...risiko nya ada blog..

Tengah-tengah  buat keje...tetiba ada sorang  dari   officemate ku tapi dari department lain menonjolkan skrin handphone nya depan muka aku....

Ku lihat timeline facebook nya....aik macamana ada gambar muka aku dengan motto worldventures terpampang besar   kat situ..........pergh....malu kottt....rasa bahang jap muka aku...

Rupanya group fb 'say no to mlm' ada post and share link entry blog yang aku tulis pasal worldventures......yang  paling  tak best sebab link tu masih guna gambar asal yang belum di crop muka aku yang besar tu.  Kenapa la pakai gambar tu..adoi.. .. aku dah edit kot gambar tu tanpa  terpampang muka aku kat entri tu...

Glemer ko zy....ko ada blog eh ...itu komen opismate ku..

Tak pasal pasal rahsia aku berblogging terbongkar kat opis...adeh....

Dengan pantas aku pm admin fb group tu... suruh dia link semula entry aku tu dengan gambar yang aku dah edit. ... dia pun cubalah re-link tapi malangnya gambar yang terpampang muka aku jugak yang kluar... mih..mih...mihh....

Haiiyaa....tak pasal2 muka aku dapat populariti murahan....
Dan tak pasal pasal juga bebudak opis ni tau kewujudan blog aku ni.

Jadi..moral of the story jangan la memandai upload gambar muka sendiri kat blog, jika kita mahu merahsiakan  identiti kita bila berblogging....

Apa nak buat, nasi sudah menjadi bubur.


Just sharing...




No comments:

Post a Comment