Friday 10 April 2015

Kalau aku kayaaa...

kalau aku kaya tahap gaban....tetiba je ada duit satu juta dalam bank kan... opkoz la perkara pertama yang aku buat ialah berhenti keje...pastu melabur 50%  pada intrument pelaburan yg di sahkan oleh suruhanjaya sekuriti dan bank negara malaysia.  lagi 20% lagi aku nak beli tanah...agricultural land ..ye la   ...almaklum la ye....cik zy tengah "high" berkebun sekrang ni.....pastila kalau boleh tanah yang dah ada hasil kebun di atasnya...cepat sikit dapat hasil....hehehe...lagi 20% cik zy nak simpan dalam saving akaun untuk kes emergency.... dan last 10% daripada tu baru la buat amal jariah dan juga buat duit poket sikit untuk cik zy sekeluarga pegi berpoya-poya ke europe dan maldivessss....

ngeeeee.....best tak angan-anganku niii..?

tapi realitinya memang bercinta laaa kan..........kecuali kalau tetiba Tan Sri Teh Hong Piow ni dpt hidayah nak bagi bonus kat staffnya yang sorang ni sejuta hengget......hhehehehe

masih menunggu dan menunggu niii....... bile depa nak injek vitamin B dalam akaun..... dah macam-macam versi rumours dah pasal injection ni yang aku dengaaauu.....ada yang kata tahun ni bonus cepat laaa dalam bulan Mac...tapi ni dah April dah kot....haiyaaa.....ada yg kata bonus kurang dari tahun lepas laaa.....sebab depa dengar rumours lagi...staff-staff bank uob & maybank dapat bonus tak sebanyak last year....hurmmmmm.....

tapi bagi aku....kalau la injection tahun ni sama amaunnye dengan tahun lepas....i am stilll hepi.....

tahun ni inshallah....a big portion of it aku akan buat pelaburan kat satu projek besar.....projek yang tak pernah aku venture semasa masih bujang dahulu... projek ini selain memerlukan duit poket yang agak ribuan, aku juga perlu kuat dar segi mental dan fizikal juga.....aku akan berusaha sehabis baik....tapi pengakhiran keputusannya adalah di tangan Allah jua....

doakan ye kawan2.....




Just sharing...

No comments:

Post a Comment