Monday 3 November 2014

Fillet ikan dory & daun selasih

Sejak ku ketemu hobi bercucuk tanam....
Otak ku sentiasa ligat berfikiran resepi apa yang sesuai di masak dengan pokok-pokok yang ditanam di kebun sekangkang kucing ku ini...

Semalam berjaya menyambar 3 keping fillet ikan dory frozen dari tesco dengan harga RM 5.99. Saya bercadang nak masak grill dalam kertas aluminium. Selalunya ikan tu saya perap dengan McCormick's Mixed herbs...tapi rasa macam dah jemu pulak.....

Makanya....saya pon pergi la ke kebun saya tu mencari idea bahan perapan.
Hasilnya...saya telah mengutip daun selasih dan daun sweet basil. Kemudian saya tumbuk daun-daun ni dengan bawang putih kemudian ditambah sedikit olive oil dan sedikit pati ikan bilis sebagai bahan perapan.

Sedap jugak idea dari  kebunku ini.

Inilah dia idea dari kebun...ikan dory grill dimakan bersama salad yg dipetik dari kebun juga



Ps...abaikan kalau rasa bahasa saya entah apa apa...  tengah sakitnya hati menaip blog guna handphone huawei nii....bengong...




Just sharing...

No comments:

Post a Comment