Monday 8 September 2014

si pokok kailan.....siang layu malam segar

Tak tau la normal ke tak keadaan pokok kailan ku ini.....
Almaklum first timer tanam kailan dan sayuran di kebun sayur sekangkang kucingku ini...

Almaklum jugak la kan....saya ni pun bukan pekebun sepenuh masa.....
Siram menyiram hanya ikut dan je kadang kadang....
Sebelum gi kerja...itu pun kalau sempat la....
Dan selepas balik kerja....selalu time maghrib la dapat masa nak menyiram kebun....
Agak agak ada pantang larang tak siram pokok time2 maghrib....

Inilah akibatnya nasib malang kailan bila dapat si pekebun part time ni....

Bila siang..(itupun gambar ni saya snap masa saya lari kejap balik umah time lunch  tertinggal barang)



Dan bila hari menghampiri malam pulak macam ni rupanya.....


Of course la kan....saya paling happy bila tengok si pokok kailan ni segar macam ni......
Penat lelah menyemai dari benih semua hilang bila tengok pokok segar....

Tapi adakah ini normal bagi pokok kailan?

Ntah...saya pun tak ada jawapan yang pasti...
Marila kita pi tanyakan orang yang pakar di facebook kebun bandar jom tanam sendiri...


Just sharing....

No comments:

Post a Comment