Tuesday 26 August 2014

Semai benih cili tapi tumbuh maman....

Entri yang lepas....saya ada merungut...tentang kadok naik junjung..
Sampai pokok cili saya pon di tenggelami pokok kadok...

Kompiden je kan saya kata pokok cili...
Memang la kompiden.....1~2 bulan lepas...saya la terbongkok dok semai benih cili dalam pasu tu...

Bila biji yang disemai bercambah....
Gembiranya hati Allah saja yang tau...

Tapi semalam...tetiba saya rasa kesian pulak pokok cili ni terlindung dengan pokok kadok.
Jadinya...saya yang baik hati ni pun angkat la pasu tu....untuk alihkan pokok tu ke tempat yang lebih lapang lagi.....

Bila dah tak terlindung dengan pokok kadok...
Baru la saya nampak dengan jelas pokok `cili` saya tu....

Aikss ... dah kenapa daun cili ni bercabang cabang macam daun maman pulak..

Memang di akui saya ada beli benih maman dari en is tanamsendiri... tapi setahu saya semai benih maman dalam pasu lain ...sampai sekrang tak tumbuh tumbuh lagi ....

Hahaha...rezki ko la maman...boleh terbang masuk pasu lain pulak dia....





Just sharing....

No comments:

Post a Comment