Tuesday 16 September 2014

Permit Pembantu Rumah ~ Lanjutan Tahun Ketiga

Assalamualaikum....

Mmm...rasa macam dah lama je saya tak bagi salam bila saya pos entri kat blog ni....eehheheheh...
Selalu main terjah jerr....
Hari ni jadi baik sikit.......tapi sikit je laaa....

Kisah pasal permit pembantu rumah lagi....
Tak abes~abes kan...?
Bila la nak abes ni..? Haha....
Pasal menguruskan maid ni...banyak cuti yang saya terpaksa amek....

Naseb baik la masa maid saya ermergency nak balik kampong sebab kakak dia meninggal masa bulan puasa tempoh hari...ada seorang abang sepupu yang ada kenalan di kedutaan indonesia dapat tolong uruskan keizinan bercuti untuk maid  saya ....... terima kasih abang zaidi!!

Itupun sebab cuti saya dah tinggal 3 hari je ok..! Huhu....

Kali ni...untuk lanjutan permit tahun ketiga...saya tak mahu lengah lengahkan urusan saya dengan imigresen...

3 bulan sebelum tempoh tamat permit kita dah boleh apply untuk lanjutan......

Makanya.... semalam saya pergi la ke imigresen jalan duta...konon-konon ingatkan nak pi amek special pass untuk buat fomema......sebab saya dengar-dengar dari sumber yang tak brapa nak sah.....pemeriksaan fomema kena buat sebanyak 3 kali selepas maid masuk bekerja di  Malaysia....

Tapi-tapi -tapi....pegawai imigresen tu kata dah tak payah buat fomema dah bagi lanjutan permit untuk tahun ketiga........

Saya hanya di suruh untuk terus membuat pembayaran sebanyak RM 610 (fuhhh banyak tuuuu) untuk dapatkan permit tahun ketiga....

Alamak....tak bawak cash.....terpaksa la pegi cari ATM.....alhamdulillah dalam kompleks ada ATM bank Islam......

Tak sampai setengah jam.....urusan permit dah selesaiii..........yahhhhhuuuuuu..!!!
Tapi melayang RM610....

Resit bayaran lanjutan permit maid untuk tahun ketiga






Just sharing....

No comments:

Post a Comment