Friday 21 October 2011

berapa banyak kali mau amek exam daaa...

My second attempt amek fund management license...Failed....!!
Saya study tawww...sampai tak tido malam.....
tapi formula2 yang saya dok hafal2 bersungguh2 tak keluar pon...
formula pelik2 pulak  keluar..formula  pelik tu maknanya formula2 yang saya tak sempat nak khatam ...huhu
suruh kira information ratio laa....asset allocation spread laa.....stock selection spread la...
hahhh..? ape itu?? hanya mampu nganga dan klik mana yang saya rasa sedap je  jawapannya ..
ada jugak formula time weighted rate return keluar....saya hafal tuuu.....
tapikan ntah macam mana boleh saya terbalik kan nilai-nilai open value dengan close value....huhuu...
tu pasal kira  punya kira tak dapat-dapat jawapannya...
soalan pasal call option dan put option banyak jugak keluar....tapi masa study saya tak fokus plak benda ni
saya selak-selak jer notes pasal option tu....sebab pening kepala dok tengok penerangan pasal obligations..

aduyaii..masa saya jadi student dulu tak pernah dalam sejarah amek exam sebanyak ni...
30 je soalan ...tapi 16 jer betol....kalau nak lulus kena betul 18 soalan...
tapi ok la tu....first attempt saya hanyak dapat 8 markah jer....mueheheheh

target saya bulan December mau reseat......dan mau lulus jugakkk....!!

Jia you Cik Zy...



Just sharing....

No comments:

Post a Comment