Friday 8 April 2011

2 kali gagal...

SC LICENSING EXAMMM....!!!

FAIL ...2 KALI FAIL ...

Peperiksaan yang paling mencabar yang aku pernah buat....amek SPM pon tak sebegini mencabar nye pon....

1 kali fail...
paper yang dinamakan Fund Management Regulation
Dah namanya regulation oleh itu sudah tentunya isi kandungan banyak berupa rules and regulations... bukan rul laki ijan eh...huhuuu...
Dan bila banyak rules and regulation sudah tentu juga banyak akta-akta dan undang-undang yang aku kena rujuk....
Baca bahasa undang-undang memang memeningkan kepala...Dia guna Bahasa Inggeris tahap bombastik daaa......bukan bahasa Arab ye tuan-tuan dan puan-puan....
Nak memahamkan satu paragraf je aku kena ulang 3-4 kali baca ...huuhu....cuba bayangkan dalam buku tu yang ada berapa ratus paragraf....??
Berapa kali mau ulang-baca daaa....?? Aku agak beribu-ribu kali la jugak......
Oleh sebab banyak sangat aku kena ulang bacaan aku, maka peperiksaan ni pon aku kena ulang jugak untuk kedua kalinya....Waaaaaaaa.......

2 kali fail
paper yang dinamakan Asset and Funds Management
Setelah gagal paper pertama tu.....aku hilang semangat nak study, sebab paper yg ni lagi banyak yang aku tak sempat nak study jika nak dibandingkan dengan paper yang 1st tu... ....serius tak tipu !!! Lagipun aku masih down sebab terkejut dapat result fail, aku habis baca satu buku tu okay...!!! camtu pon boleh fail jugak....
paper yang ini lagi susah dari paper yang first tu....banyak teori, formula and konsep tentang investment, business, economic and finance....aku mana la ada background tentang benda-benda ni semua........bila study last minit ditambah dengan rasa kecewa gile, study-study tak masuk-masuk jugak dalam kepala.....oleh itu aku menyerah kalah lebih awal.... aku study nak taknak je......so result examnya pon nak taknak jugak la........

Sungguh stress.... rasa nak nangis dan dah ter nangis pon....tak penah aku rasa keciwa cenggini bila fail exam.....aku takut, takut sebab company dah bayarkan untuk aku amek exam ni........huhuhuuhuuuu.......... lepas keluar je dari bangunan SC tu...barang pertama yang aku cari ialah ais krim.....huuhuhuu....mau makan ais krim laju-laju sampai licin....
bila pekena ais krim sundae terus hilang stress...heheheeee

PS: Cik Zy seorang pekerja bidang IT apa ke jadahnya sebuk-sebuk nak amek exam paper Fund Management Regulation ni?...
Cik Zy pon takdak jawapanya...Silalah tolong tanya bos Cik Zy.....silakan silakan.....Cik Zy pon nak tau sebab sebenar-benar...
Selama ni Cik Zy dan konco-konco membuat andaian yang Cik Zy terjebak sebab nak memenuhi kuota bumi lesen fund manager je, ntah betul nye ntah tak...




Just sharing....

No comments:

Post a Comment