Wednesday 27 October 2010

liking the dislike....liking the forbidden...

confuse kan tajuk entry kali ni.... seconfuse orang yg menaip entry ni jugak....
tapi saya tak dibenarkan confuse lebih2....nanti bertambah stress...
bile stress symptom2 anxiety akan bertambah hebat...

dah muncul dah pon symptom2 tu arini.....
sungguh tak suka...sungguh menyakitkan mental dan fizikal....
tapi saya kena sabar banyak2...ini dugaan saya...

saya perlu buat apa yang saya perlu buat...
tapi saya belum pasti apakah tindakan yang patut saya buat...

jadinya saya mencari tips untuk masalah saya di sini -----> http://www.anxieties.com/gad-step1.php

dan salah satu tip dari link di atas adalah berikut:

"If you need a little more stimulus to draw your attention, then wear a rubber band on your wrist. When you yell "STOP," snap that rubber band at the same time. "Ouch!" Exactly! Now what are you paying attention to? That stinging wrist. For a split second you have left your worries and shifted to some other experience. You have created a space for a new focus of your attention."


Kepada sesiapa yang mengenali saya... harap-harap sekarang anda semua dah tahu kenapa saya pakai rubber band kat tangan sya ni....



Just sharing....

No comments:

Post a Comment