Wednesday 23 July 2014

kuih raya ku versi jimat

biasanya kalau nak jimat haruslah buat sendiri kan....

saya buat kuih raya sendiri???
hohohoho.....

teettt ttooottt tiiittt tuuuuttt......

siaran tergendala sattt....

jawapannya...
memang tak la....

minat buat kuih muih...kek..biskut, cupcake....roti ...dan yang sewaktu dengannya..belum muncul dalam diri saya....
bila nak muncul agaknya tu ???

tahun ni azamku tak mau beli kuih raya banyak sangat
mahu pengelakkan pembaziran....

dan azam saya pun menjadi kenyataan....

taraaaa......!!
satu satunya kuih raya yang aku beli...kuih dahlia by Ruby Haryanie


lagi seminggu je nak raya....
hanya kuih dahlia satu balang ni je yang ada dalam stok kuih raya...
ini pun dah 6 ketul telah di ngap oleh saya....
ada harapan habis sebelum raya nampaknya....miahahahaha

saya perhatikan juga....
promosi jualan kuih raya oleh rakan-rakan ofis semakin berkurangan jika dibandingkan dengan tahun-tahun sudah...
akibatnya azam raya tahun ini untuk tidak membeli banyak kuih raya tercapai jugak...
agak-agaknya kenapa eh kurang promosi? adakah disebabkan harga tepung , mentega & gula dah naik ke?

cukup ke nak hidang kepada tetamu kuih satu balang kecik ni je?
OPKOOOZZZ LA TAK CUKUP!

jadi saya pun beli ni spicy curry cornflake sebanyak 1 kilo dari dapur dong   http://dongdandia.blogspot.com/2013/05/the-original-spicy-curry-cornflakes-by.html
    ...sedapp wa cakap lu...
sekali rasa pasti nak makan terus sampai licin....

spicy curry cornflakes



saya juga dah beli 5 bungkus rempeyek rangup kacang dal dan 5 bungkus rempeyek rangup kacang tanah yang saya beli dari kawan opis...
nama makcik yang buat rempeyek ni tak tahu pulak saya.....
jadinya tak dapat nak tolong promosi..

tapi rempeyek ni memang marrrbbbeleessss......the most delicous rempeyek ive ever taste....
kalau nak rasa sila la datang beraya kat rumah ye....

harap-harap dengan 3 jenis "kuih raya" ni ...mencukupi ......amin

Ps: rasa macam nak tukar post title "kuih raya ku versi kedekut je"

Ps Ps : saya tak de la kejam sangat untuk hidangkan HANYA 3 makanan ni kepada tetamu masa raya... opkooz la nanti ada hidangan utama...seperti ketupat lotong rendang....soto dan sebagainya...
.inshaallah


Just Sharing


No comments:

Post a Comment