Tuesday 24 June 2014

Renew lesen memandu guna MyEG

Tahun lepas aku ada daftar MyEG untuk buat pembaharuan roadtax kereta selepas cobaan 2 hari berturut di pos ofis berdekatan pejabat ku gagal kerana terlampau ramai sangat orang di situ.....sampai waktu rehat lunch aku habis pon giliran aku tak sampai lagi....
Last last....dah fedup sangat.....aku pon daftar MYEG......senang je.....
petang tu jugak...ada orang hantarkan roadtax aku di pejabat....
caj MyEG pun x de la mahal sangat.....rasa aku tak sampai RM10 pon servis caj...
Tahun ni pulak...aku cuba guna khidmat MyEG untuk perbaharui lesen memandu aku.....
alhamdulillah...senang je.....
kali ni aku mintak MyEG poskan lesen aku di rumah pula....
selepas isi online form....aku pilih untuk renew 3 tahun.....bersamaan RM90...di tambah servis ePerkhidmatan RM 2 dan servis penghantaran pos RM 97.....
aku bayar online terus....pakai kredit kad....kalau pakai online bank (FPX) pon boleh.....
pastu esoknya.....aku dah dapat slip pembaharuan lesen memandu aku dah.....kejap jerrr.......
sayaaa sukkeerrrr....
Tempoh 3 tahun lagi...

2 comments:

  1. salam nak tanya... lepas dapat renewal slip tu, depa pos lesen yang macam smartcard tu x? blur sket... sbb slip tu dah dapat.. cuma nak tahu smartcard tu kita kena tukar sendiri ke camne?

    ReplyDelete
  2. Salam...derang pos kan slip renewal je...bukan lesen yg dalam bentuk smart card....
    Lesen saya pon stail lama lg....sy pon x tau caiman anak upgrade hehe

    ReplyDelete