Thursday 9 June 2011

Cerita Ahad lepas...

Alkisah pada hari Ahad lepas bersamaan 5 june 2011..
Ada 2 undangan kenduri satu di rawang dan satu di gombak...
Aku pergi ber2 saja dgn emak..
Ntah apa dari pagi Ahad tu anxiety mula menyerang ..
Rasa takut je nak drive ke highway Rawang tu..
Sebab saya memang tak brapa suke drrive di highway..especially yg banyak kereta laju-laju
lebih2 lagi apabila hanya ditemani emak yg mmg tak pndai drive dan x punye kuat semangat
Tapi perasaan takut ku biarkan saja...
sebab agak kalut menguruskan hal-hal sampingan sebelum meninggalkan rumah...
sehingga lupa nak hilangkan rasa & pemikiran takut tu dulu sebelum memulakan perjalanan...
bile aku mula drive perasaan takut mula bertambah...
bila masuk highway lagi la bertambah takut...
aku cadang mahu berhenti di salah satu RnR untuk rehatkn diri dan cuba hilangkan rasa takut guna self therapy..
tapi malangnya tak jumpa2 1 RnR pon...
aku bertambah stress bila tak jumpe RnR...
apabila stress menggunung dan perasaan takut melangit.... aku mula panik...
jantung brdegup laju, badan menggigil, tgn berpeluh dan mula hilang fokus..
kereta yg ku drive makin ketepi masuk ke lorong kecemasan dan aku drive agak perlahan dr biase..
bila trjadinya panik lebih2 lagi dlm keadaan yg membahayakan nyawa... aku harus mncari jln pntas utuk kurangkan panik attack...
lantas ku telan xanax 0.25mg begitu saja...
prlahan 2 aku kmbali tenang dan berani ku dtg kembali....
dengan berdesuupnya aku bawak kereta kerana mahu cepat sampai ke destinasi...


Just sharing....

No comments:

Post a Comment