Wednesday 16 March 2016

Pinjam bil utiliti orang untuk mohon anak sekolah

Rezeki familiku  bila dapat tinggal di kawasan perumahan yang ada sekolah yang merupakan salah sebuah sekolah terbaik di se-antero Malaysia.

Mau kah kami share rezeki ni ? huhuhuhu

Kalau nak ikutkan sifat kedekut tu memang tak mau la aku kasi pinjamkan bil-bil utiliti rumah kami untuk ibu bapa yang nak mohon sekolah kat sekolah tu....
well....anak kj pon tak pi sekolah situ tauuuu......kj anta anak pi skolah yg no 2 je ok...

Ye la kan....takut jugak nak bersubahat menipu pihak sekolah....dibuat nye bakal2 anak2 ku (inshallah...well im not preggy yet ... tapi mana la tau kan rezeki Allah tu luas) nanti nak bersekolah kat situ...ada kekangan pulak ....

Orang yang pertama nak pinjam bil-bil utiliti rumah kami ni adalah sepupu aku jugak....
bersungguh-sungguh pakcik makcik aku datang rumah ...datang jauh dari Kelantan untuk membantu urusan permohonan ke sekolah terbaik untuk cucu nya .......Cucunya pula beralamat tetapnya di bandar sri damansara yg lebih kurang 5 km je dari rumah aku dan merangkap juga 5 km dari sekolah yg dia nak apply tu.....since budak ni pun anak buah aku.....aku macam ok je....tak de hal sangat.....
tapi bukan rezeki anak buah ku ini nak masuk sekolah tu.....sebab ramai kot yg apply.....

Baru-baru ni pula ada x-colleague yg rumahnya aku rasa berbelas kilometer la jugak dari sekolah tu nak pinjam bil-bil utiliti aku untuk tujuan yg sama jugak.

Wah....ada lagi yang nak pinjam.....I tot case close sudah....hehe...

Aku mintak pendapat kawanku yang juga jiranku yg duduk setaman tentang perkara ni.....for her is a big NO NO.....mungkin sebab anak kawanku ini lg 4 tahun lagi nak masuk darjah satu.....so may be that's a big NO NO for her...

Then aku question la x-colleague aku ni....kalau anak aku nak apply jugak sekolah yang sama nanti macam mana kan...??
well jawab x-colleague ni ...dia kata alamat yang dia apply guna bil bil aku tu katanya rumah sewa dan nanti kalau dapat bersekolah di situ dia akan tukar la alamat rumah dia yang sebetulnya....

mmmm....ada logik jugak alasan x-colleague aku ni....bijak juga....

maka bertukarla tangan bil-bil utiliti bulan March aku ke tangannya....

selamat mencuba....dan semoga berjaya...


Just sharing....

No comments:

Post a Comment