Thursday 27 August 2015

Stress & multivitamin

Stress dan kehidupan orang  bekerja memang tak dapat di pisahkan.
Tengah menaip entry ni pon stress gila babi dengan auto correct handphone yang sangat nuisance. Grrrr!!! Lain yang ditaip lain yang keluar.

Kalo stress, aku akan mula la sakit kepala, sakit  bahu dan sakit beakang.
Kalo stress tu berlarutan berminggu-minggu, mula la nak kena anxiety attack
dan cepat rasa takut a.k.a panick.

 Seriously speaking bila anxiety tu berlarutan banyak benda yang nak dibuat  jadi terbantut........  it's sooooo disabling kalo kena anxiety disorder ni haishaish.

Kalau dah sampai tahap gini selalunya aku gi jumpa doctor mintak oobat lah..

Tapi kan sejak hampir setahun aku rajin mengamalkan makan multivitamin sebiji sehari, walaupun stress yang berpanjangan melanda, so far anxiety attack berkurangan. Ada tu ada, tapi tak teruk, masih boleh di kawal tanpa perlu makan ubat doctor, alhamdulillah.

Mungkin naturally badan aku ni sebenarnya kekurangan vitamin B tanpa aku sedar. Maka dengan mengambil  multivitamin secara tak langsung menambahkan kandungan vitamin B dalam badan.

Banyak artikel yang aku baca pun  ada menulis tentang pentingnya vitamin B untuk  kesihatan otak  dan saraf. Bila otak dan saraf kita  berfungsi dengan sihat secara tak langsung badan kita dapat handle stress dengan baik. Inshallah.

Just sharing...

No comments:

Post a Comment