Monday 9 June 2014

kena marah dengan doktor

Masuk bulan ni...dah tiga bulan aku kena makan setengah bijik ubat darah tinggi berjenama Hyzaar... stelah doktor panelku cakap aku ada mild high blood pressure...

bacaan darahku masa dia mula suruh makan ubat adalah 140/100.... bacaan bawah tu yang membimbangkan....

tapi yang aku peliknye bila aku check kat rumah guna digital high bood pessure monitor , normal pilak bacaannya.... around 130/85...

takpe la ...malas nak gado dengan doktor aku follow je la nasihatnya makan ubat hyzaar tu....setengah bijik sehari je pon.... no harmm....

dan bermula dari itu, setiap sebulan aku kena pergi jumpa doktor tu untuk checkup serta follow up bacaan tekanan darah & dapatkan stok ubat hyzaar untuk sebulan....

dah 2 kali follow up....stok ubatku untuk bulan tu messstiiii tak pernah habes ...huhuhu....bacaan ada skit kurang.....tapi tang atas jeerr....125/95..... tang bawah masih tinggi......haii la...
 kali ni ...akibat geram dengan ketidakdisplin aku makan ubat......doktor sound direct tepek punya....

doktor yang biasanya bercakap nada lembut dengan aku ... kali ni dah tukar frekuensi tinggi...naseb baik tak pecah tingkap tu......uhuuks...

" this is not good u know....u should consume the medicine regularly as told...then it will take effect....if like this no point of having the medicine, please change you attitude ....noww...!!!"

tanjat  hokkeeyy...!!!!


Just sharing....

No comments:

Post a Comment